پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 29 مرداد 1401

آزادگان ذخایری گرانبها هستند/مقاومت آزادگان ، آنها را به الگویی بی بدیل تبدیل کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکترسید صادق حسینی امروز در نشست صمیمانه با آزادگان سرافراز شاغل درسازمان حج و زیارت که باحضورحجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین شهسورای مسئول امور ایثارگران سازمان و جمعی از آزادگان برگزار شد ، یاد و خاطره دلاورمردی های تمامی ایثارگران، جانبازان، شهدا و آزادگان سالهای دفاع مقدس را گرامی دانست.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آزادگان یک ذخیره گرانبها محسوب می شوند، گفت: آزادگان از جایگاه رفیع و والایی برخوردار هستند و ما نیز قدردان زحمات و پایمردی های آنها هستیم.
حسینی تصریح کرد: در حقیقت فسادناپذیری، مقاوم و ارزشمند بودن از صفات مربوط به ذخیره بودن محسوب می شود و آزادگان ذخایری گرانبها محسوب می شوند که تمامی صفات مناسب و زیبا را دارا هستند؛ خداوند در بین رزمندگان افرادی را برگزید که احساس می شد از این امتحان سخت، سربلند بیرون می آیند.
وی افزود: کسانی به درجه آزادگان نایل آمدند که در برابر سختی ها شانه خالی نکردند و در مقابل طعنه ها و آسیب های دشمن سرخم نکردند و با مقاومت و ایثارخویش زبانزد و الگو شده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نیروهای آزاده طی سالهای بعد ازاسارت در هر جایگاه اداری و شغلی که مشغول شده اند منشا خبر و برکات بوده و هستند گفت: اینها ذخایری می باشند که توانسته اند در هر جایگاهی تاثیرگذار باشند.
وی افزود: آزادگان از آن آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند و تبدیل به عناصر قابل اعتماد نظام شدند؛ اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اعم از دیپلماتیک ، نظامی و ... محکم می ایستد و بر مواضع خود ایستادگی می نماید به پشتوانه خون شهدا و نسل آزادگان و ایثارگران است که بی شک اگرچنین عقبه و افتخارهایی وجود نداشت ، هیچ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان نیزپدید نمی آمد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه قدرت استقامت را خداوند به آزادگان اعطا فرمود ، از ایثارگری ها و دلاورمردی های این عزیزان در سالهای دفاع مقدس و پس ازآن قدردانی کرد.
پیش از رییس سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز به ایراد سخنرانی در خصوص آزادگان و پایمردی های آنها پراخت.
حجت الاسلام و المسلمین شهسواری که از آزادگان سازمان حج و زیارت محسوب می شود نیز درابتدای این نشست یاد و خاطره همه آزادگان سالهای دفاع مقدس و به ویژه حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی را گرامی دانست و گفت: آزادگان ذخایر این نظام و انقلاب هستند و طی این سالها در حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب به لحاظ معنوی تلاش کرده اند.
وی افزود: اکثر آزادگان ما از رزمندگانی بودند که در جوانی به دفاع از میهن اسلامی خود پرداخته بودند و میانگین سنی بالایی نداشتند اما در همان سن پایین موفق بوده و با عنایت الهی حفظ شدند تا منشا خیر و برکت برای کشور باشند.
وی تصریح کرد: آزادگان در هر دستگاه یا سازمانی که وارد شده اند منشا خیر وبرکات بوده اند و درسازمان حج و زیارت نیز این آزادگان درخدمت رسانی به زوارو حاجیان موفق عمل کرده اند.
در پایان از خدمات شایسته آزادگان شاغل در سازمان حج وزیارت قدردانی به عمل آمد.

روتیتر: رییس سازمان حج وزیارت :